Et 30 dages sprint for at forbedre din sundhed og dit forbrug

Brug 2 minuter hver dag.

  1. Gør klar til start:
    • Dag 1: Hvis du gerne vil forbedre din sundhed og dit forbrug, så skal du ændre dine vaner. Med lidt vejledning, er det heldigvis let!
    • Dag 2: Læs om Hvad skal der til for at ændre ens vaner?
    • Dag 3: Sæt mål, her er lidt inspiration. “Mit mål er _____”
    • Dag 4: Svar på “Hvilken vane vil du starte/ændre/stoppe?_______”
    • Dag 5: Design din nye vane så det er let at starte! Det skal kunne gøres på 2 min hver dag. Aflslut vanen med et jubel råb eller ved at udtrykke din glæde.
    • Dag 6: Tag et stykke A4 papir, og fold det midt på 5 gange. Læg papiret ved siden af din seng.
  2. Start!
    • Dag 7: Følg din nye vane 2 minutter hver dag. Hver dag, inden du går i seng sæt kryds i en af kasserne for hver dag du følger din plan.
    • Dag 8: Fortsæt! Undgå at misse to dage i træk.
    • Dag 9: Fortsæt! Kombiner din aktivitet med en anden aktivitet der gør dig glad.
    • Dag 10: Gør det let: Gør din aktivitet lettere. Hvad kan du gøre for at komme lettere igang næste dag?
  3. Find, forny og styrk motivationen:
    • Dag 11: Find og lyt til en podcast der understøtter din nye vane.
    • Dag 12: Mind dig selv om hvorfor at denne gang er anderledes, denne gang vil du lykkes med at ændre/starte/stoppe en vane.
    • Dag 13: Mind dig selv om at der er gode og dårlige dage, motivationen er aldrig konstant. Det vigtigste er ikke at misse to dage i træk.
    • Dag 14: Find nogle citater der understøtter din nye vane.
    • Dag 15: Du er halvvejs, beløn dig selv ved at investere i noget der understøtter din nye vane. F.eks. nye løbesko, træningsudstyr, nogle særligt lækre grøntsagere eller frugt, en bog om at leve bæredygtigt, etc..
  4. Tag en pause. Slap af, prøv at koble fra!
    1. Dag 16: Tag fri en dag. Det genoplader dine batterier ift. til din 30 dages plan.
  5. Gør det let og simpelt at fortsætte:
    • Dag 17: Hvis du skulle designe din vane idag, hvordan vil du så gøre det? Kan du gøre det lettere og hurtigere?
    • Dag 18: Mind dig selv om hvad du vil gøre hvis du misser en dag. Hvordan kommer du tilbage i balance?
    • Dag 19: Kan du forbedre en vane og spare 2 min i morgen?
    • Dag 20: Kan du forbedre en vane og spare 2 min, ikke i morgen, men i overmorgen?
    • Dag 21: Kan du forbedre en vane og spare 2 min, ikke i morgen, men om 3 dage?
  6. Sprint mod mål, du er der næsten!
    • Dag 22: Mind dig selv om hvorfor gør du det? Læs det mål du satte dag 3. Hvad er dine identitetsbaserede mål?
    • Dag 23: Forestil dig at du løber over målstregen, hvordan føles det?
    • Dag 24: Reflekter over hvilke muligheder det giver dig at nå i mål. Hvad kan lade sig gøre de næste 20 dage?
    • Dag 25: Reflekter over hvilken følelse det giver dig at nå i mål.
    • Dag 26: Lav dit eget citat der fanger et livsråd du vil dele med andre lige nu.
  7. Gør klar til det næste løb: