At huske: Kan du hjælpe dig selv i morgen?

Spis sundere:

  • Gør det nemt at lave en madplan for ugen, f.eks. have kuglepen og papir klar til at bruge.
  • Lav en liste over hvad du køber regelmæssigt hver uge, hver måned, hver tredje måned.
  • Lav dine indkøb digitalt, så du kan gemme de varer du bestiller igen og igen.
  • Gør grøntsagere klar til at bruge, f.eks. ved at skylle og skralle dem på forhånd.
  • Lav en liste over de retter du laver regelmæssigt – en liste af måltids ideer.
  • For hver ret du laver regelmæssigt, så lav din egen beskrivelse af hvordan du laver retten, hvor lang tid hver skridt tager og en liste af de ingredienser og mængder du bruger.
  • Find en app til at lave dine måltidsplanner., f.eks. Spoonacular.
  • Ryd op i køleskabet og sæt orden i hylderne.

Løb og træning:

  • Gør løbetøj, sko, og udstyr klart, så du hurtigt kan finde det og komme afsted.
  • Lav en liste af de træningsøvelser du laver regelmæssigt, hvor mange du skal lave og hvor lang tid hver øvelse tager.

Følg din vægt:

  • Gør det let at følge din vægt.
    1. Hvor står vægten?
    2. Er den elektronisk?
    3. Kan du forbinde den til en app?